Tento fígl využívám už 6 let a je mi skvělým pomocníkem. Naučím vás vložit tlačítko do příspěvku, ať už na něj děláte reklamu, nebo ne. Jakmile se to naučíte, budete to dělat pořád. 🙂
Kde na Facebooku využiju tlačítko?
Tlačítko přidáte do příspěvku s:
- 1 fotkou
- 1 videem
Příspěvky z rozhraní facebookových stránek. Výstřižek je pořízen 8.1. 2021.
Proč přidat k příspěvku tlačítko?
- Získáte další místo v příspěvku, kam dáte odkaz na web. Zvýšíte pravděpodobnost, že se zákazník proklikne a nakoupí.
- Můžete funkci využít, i když neděláte placenou reklamu.
- Když děláte reklamu na příspěvek a vypnete ji, tlačítko zůstává a vaši sledující ho můžou využívat nadále.
- Na rozdíl od načteného odkazu v příspěvku nesnižuje organický (neplacený) dosah.
Jak to udělat?
- Přejděte do Správce reklam přes https://www.facebook.com/ads/manager.
- Zkontrolujte si, že jste ve správném účtu → vlevo nahoře pod hamburger menu.
- Kliknete na zelené tlačítko VYTVOŘIT.
- Vyberte účel Zájem o příspěvek, Návštěvnost nebo Konverze.
- Klikněte na modré tlačítko Pokračovat.
- V levém sloupci se proklikněte na 3. úroveň tvorby reklamy, kde se vytváří kreativa (to, co se v reklamě ukáže).
- Sjeďte očima do půlky obrazovky, kde najdete roletku s možnostmi, a zvolte Použít stávající příspěvek..
- Klikněte na Vyberte příspěvek.
Nemusíte si tak složitě hledat ID příspěvku, jak jsou někteří zvyklí.
- Chcete vybrat příspěvek z FB stránky, takže musíte zvolit Zveřejněné.
- Klikněte na příspěvek, do kterého chcete vložit odkaz. Zbarví se vám. Pak klikněte na Pokračovat.
- Uvidíte vybraný příspěvek s náhledem a také se objeví možnost přidání tlačítka.
- Po kliknutí na tlačítko se vám ukáže nabídka, kde vyberete výzvu k akci (call to action) a vložíte odkaz.
Výběry tlačítka se liší podle Účelu kampaně. O tom vám povím níž.
- Do tlačítka vložte odkaz, kam na web chcete uživatele dostat. Pak už jen klikněte na tlačítko Aktualizovat příspěvek.
TIP PRO POKOROČILEJŠÍ: Při vkládání odkazu do tlačítka k němu přidejte UTM značení. Sledujte v Google Analytics, jak se lidé, kteří ho proklikli, chovají na webu, a jestli nakupují.
16. Ha! Tlačítko už se propsalo do příspěvku. Nevěříte? Uvidíte ho v náhledu, ale můžete si ho zkontrolovat. Otevřete si svoji facebookovou stránku a najděte daný příspěvek.
Účel kampaně a možnosti tlačítka
Předtím, než tlačítko vložíte, si rozmyslete, jaké byste chtěli. Podle toho vyberte Účel kampaně. S tím vám pomůže tabulka níže.
Zájem o příspěvek | Návštěvnost | Konverze |
Zavolat Získat cenovou nabídku Další informace Poslat zprávu Koupit Poslat zprávu přes WhatsApp | Další informace Poslechnout si Objednat Získat přístup Požádat o konkrétní čas Zobrazit menu Koupit Zaregistrovat se Přihlásit odběr Zhlédnout další Poslat zprávu přes WhatsApp Zobrazit promítací časy Požádat Rezervovat Kontaktujte nás Přispět Stáhnout Získat nabídku Získat cenovou nabídku | Hrát hru Další informace Poslechnout si Objednat Požádat o konkrétní čas Zobrazit menu Koupit Zaregistrovat se Přihlásit odběr Zhlédnout další Poslat zprávu přes WhatsApp Zobrazit promítací časy Požádat Rezervovat Kontaktujte nás Přispět Stáhnout Získat nabídku Získat cenovou nabídku |
Jak nad volbou tlačítka přemýšlet?
Uvedu pár příkladů, které vám pomůžou s výběrem tlačítka. Neberte je jako dogma, spíš jako inspiraci.
- Pokud cílíte na nové zákazníky, kteří vás neznají (akvizice), a chcete je vést na web, doporučuju vybrat tlačítka Další informace a Zhlédnout další.
- U e-shopů můžete kombinovat tlačítko Nakup a Objednat.
- Pokud chystáte příspěvek na přihlášení do newsletteru nebo chcete, aby se lidé připojili do kurzu, zvolte Zaregistrovat se.
- Tlačítko Poslat zprávu používám jen v případech, kdy klient chce, aby mu chodily zprávy. Toto tlačítko můžete vložit sami při tvorbě příspěvku.
- Zobrazit menu se skvěle hodí k restauracím, které mají denní menu na webu nebo například na Woltu.
Můj tip: Nezapomeňte na tlačítko, když děláte reklamu. Pomůžete tak lidem dostat se rychleji na web, což vám může snížit cenu za proklik nebo konverzi.
Já nejčastěji využívám tato tlačítka: Další informace, Koupit, Objednat, Zaregistrovat se, Zhlédnout další. Jaká jsou vaše oblíbená? Napište do komentáře pod článek.
Mohlo by vás zajímat