Chyba v propagovaném příspěvku na Facebooku? Jde upravit

ilustrace ke článku Chyba v příspěvku lze opravit

I ti nejlepší z nás občas spustí propagovaný příspěvek na Facebooku s chybkou. Chyby jsou jako šotci: skryjí se před očima 2–3 kontrolórům. 

Naštěstí znám způsob, jak takovou chybu opravit za pár minut. Ukážu vám ho krok po kroku. 

Pozor! Tento návod využijete vy, kdo používáte Business Manager. Pokud ho ještě nemáte, seznamte se s ním tady

Obvyklá nesnáz

Když zasponzorujete příspěvek, obvykle nejde upravit. Po úpravě kliknete na tlačítko Uložit a místo zveřejnění vás vyděsí tato hláška:

Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Rozhraní na FB stránce při úpravě příspěvku. Výstřižek je pořízen 16. 9. 2021. 

Je to z toho důvodu, že když je propagace příspěvku zkontrolovaná a schválená (tedy reklama běží), není možné příspěvek jakkoliv upravit.

Facebook doporučuje příspěvek smazat, znovu vypublikovat a pak na něj spustit reklamu. Viz doporučení z oficiální podpory. To může být v pohodě, pokud na chybu přijdete do pár minut po zveřejnění příspěvku. Ale co když si jí všimnete za pár hodin, kdy už má reakce, které nechcete je ztratit?

Ukážu vám, jak na to. Nepřijdete o komentáře, reakce nebo sdílení. Navíc si ušetříte čas i nervy.

Jak na úpravu příspěvku krok za krokem

  1. Přejděte do Správce reklam přes https://www.facebook.com/ads/manager
  2. Zkontrolujte si, že jste ve správném účtu → vlevo nahoře pod „hamburger menu“.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16. 9. 2021.
  1. V úrovni kampaně klikněte na její název.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
 Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16. 9. 2021. 
  1. Pak stačí kliknout na záložku reklamy, kde uvidíte reklamní příspěvky.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
 Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16.9.2021. 
  1. Najeďte myší na název, ukáže se nový panel. Klikněte na Upravit (ikona tužky).
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
 Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16.9.2021.
  1. Zobrazí se vám možnosti úpravy. Sjeďte myší kousek níže, kde se vám zobrazí 2 tlačítka. Vyberte Změňte příspěvek.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Rozhraní Správce reklam, třetí úroveň Reklama v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16.9.2021.
  1. Zobrazí se vám nabídka příspěvků (reklamních i ze stránky). Nechte síť Facebook. V části „filtrovat podle“ zvolte Zveřejněné příspěvky, tak se vám ukážou pouze zveřejněné příspěvky na facebookové stránce. Zvolte jakýkoliv jiný příspěvek a dejte Pokračovat.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Rozhraní Správce reklam, třetí úroveň Reklama v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16.9.2021.
  1. Sjeďte na konec stránky a vpravo dole klikněte na zelené tlačítko Zveřejnit, abyste vyvázali příspěvek z reklamy. 
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Rozhraní Správce reklam, třetí úroveň Reklama v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 16.9.2021.
  1. Reklamu jste právě poslali ke kontrole robotům. Než ji schválí, máte dost času upravit příspěvek a vrátit ho zpět do reklamy.
  1. Překlikněte se do vedlejšího okna, kde je facebooková stránka, u chybového příspěvku klikněte na 3 tečky a pak na Upravit. Stejně jako to děláte, když příspěvek upravujete.
Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
  1. Opravte chybu a klikněte na Uložit.
  1. Vraťte se zpátky do vedlejšího okna, kde je Business Manager. Úplně stejným postupem vyměňte příspěvek zase zpátky. Nezapomeňte kliknout vpravo dole na Zveřejnit a poslat příspěvek na schválení.

A je to! Pokud postup děláte poprvé, může se vám zdát složitý, ale není. Stačí si ho párkrát zopakovat a nezabere vám víc než 5 minut. 🙂

Udělal(a) jsem vše podle návodu, ale přesto mi to nejde

Upravovat se nedá, pokud je na příspěvek navázaná reklama. Proto si musíte zahrát na Sherlocka Holmese a najít příspěvek v Business Manageru. Zkuste si v něm filtrovat všechny kreativy, tzn. příspěvky v reklamě, jestli tam není.

Rozhraní na facebookové stránce během úpravy příspěvku.
Výstřižek je pořízen 16.9.2021 bez dat a slouží jako ilustrace.

Máte jinou taktiku na úpravu příspěvku v reklamě? Podělte se o ni do komentářů a inspirujte ostatní. Nebo mi ji pošlete a já ráda rozšířím článek s vaším jménem. 🙂


Medailonek Jana Skalková

Jana Skalková

Jsem holka z Valašska, kterou baví svět sociálních sítí. Vymýšlím strategie a nastavuji reklamy pro e-shopy, služby, konference i veletrhy nebo B2B firmy. Říká se o mně, že jsem srdcař a propojuju emoce s daty. Mým snem je pomáhat se sítěmi týmu NASA/ESA.

dovolená

Od září zdražuju.

Chcete konzultaci nebo mentoring za stávající ceny? Objednejte je do konce srpna. Vybrat je můžeme kdykoliv do prosince 2024.