Vložte do FB příspěvku tlačítko. Zvýší vám návštěvnost webu

Tento fígl využívám už 6 let a je mi skvělým pomocníkem. Naučím vás vložit tlačítko do příspěvku, ať už na něj děláte reklamu, nebo ne. Jakmile se to naučíte, budete to dělat pořád. 🙂

Kde na Facebooku využiju tlačítko?

Tlačítko přidáte do příspěvku s:

  • 1 fotkou
  • 1 videem
Příspěvky z rozhraní facebookových stránek. Výstřižek je pořízen 8.1. 2021.
Příspěvky z rozhraní facebookových stránek. Výstřižek je pořízen 8.1. 2021.

Příspěvky z rozhraní facebookových stránek. Výstřižek je pořízen 8.1. 2021.

Proč přidat k příspěvku tlačítko?

  • Získáte další místo v příspěvku, kam dáte odkaz na web. Zvýšíte pravděpodobnost, že se zákazník proklikne a nakoupí.
  • Můžete funkci využít, i když neděláte placenou reklamu.
  • Když děláte reklamu na příspěvek a vypnete ji, tlačítko zůstává a vaši sledující ho můžou využívat nadále.
  • Na rozdíl od načteného odkazu v příspěvku nesnižuje organický (neplacený) dosah.
Ukázka příspěvku z načteného odkazu z facebookové stránky. Výstřižek je pořízen 26.1. 2021.
Ukázka příspěvku z načteného odkazu z facebookové stránky. Výstřižek je pořízen 26.1. 2021.

Jak to udělat?

  1. Přejděte do Správce reklam přes https://www.facebook.com/ads/manager.
  2. Zkontrolujte si, že jste ve správném účtu → vlevo nahoře pod hamburger menu.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
  1. Kliknete na zelené tlačítko VYTVOŘIT.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
  1. Vyberte účel Zájem o příspěvek, Návštěvnost nebo Konverze.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
  1. Klikněte na modré tlačítko Pokračovat.
  2. V levém sloupci se proklikněte na 3. úroveň tvorby reklamy, kde se vytváří kreativa (to, co se v reklamě ukáže).
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
  1. Sjeďte očima do půlky obrazovky, kde najdete roletku s možnostmi, a zvolte Použít stávající příspěvek..
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 10.1. 2021.
  1. Klikněte na Vyberte příspěvek.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.

Nemusíte si tak složitě hledat ID příspěvku, jak jsou někteří zvyklí.

  1. Chcete vybrat příspěvek z FB stránky, takže musíte zvolit Zveřejněné.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
  1. Klikněte na příspěvek, do kterého chcete vložit odkaz. Zbarví se vám. Pak klikněte na Pokračovat.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
  1. Uvidíte vybraný příspěvek s náhledem a také se objeví možnost přidání tlačítka.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
  1. Po kliknutí na tlačítko se vám ukáže nabídka, kde vyberete výzvu k akci (call to action) a vložíte odkaz.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 12.1. 2021.

Výběry tlačítka se liší podle Účelu kampaně. O tom vám povím níž.

  1. Do tlačítka vložte odkaz, kam na web chcete uživatele dostat. Pak už jen klikněte na tlačítko Aktualizovat příspěvek.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.

TIP PRO POKOROČILEJŠÍ: Při vkládání odkazu do tlačítka k němu přidejte UTM značení. Sledujte v Google Analytics, jak se lidé, kteří ho proklikli, chovají na webu, a jestli nakupují.

Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.

16. Ha! Tlačítko už se propsalo do příspěvku. Nevěříte? Uvidíte ho v náhledu, ale můžete si ho zkontrolovat. Otevřete si svoji facebookovou stránku a najděte daný příspěvek.

Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.
Rozhraní Správce reklam v Business Manageru. Výstřižek je pořízen 13.1. 2021.

Účel kampaně a možnosti tlačítka

Předtím, než tlačítko vložíte, si rozmyslete, jaké byste chtěli. Podle toho vyberte Účel kampaně. S tím vám pomůže tabulka níže. 

Zájem o příspěvekNávštěvnostKonverze
Zavolat
Získat cenovou nabídku
Další informace
Poslat zprávu
Koupit 
Poslat zprávu přes WhatsApp
Další informace
Poslechnout si
Objednat
Získat přístup
Požádat o konkrétní čas 
Zobrazit menu
Koupit
Zaregistrovat se
Přihlásit odběr
Zhlédnout další
Poslat zprávu přes WhatsApp
Zobrazit promítací časy
Požádat
Rezervovat
Kontaktujte nás
Přispět
Stáhnout
Získat nabídku
Získat cenovou nabídku
Hrát hru
Další informace
Poslechnout si
Objednat
Požádat o konkrétní čas 
Zobrazit menu
Koupit
Zaregistrovat se
Přihlásit odběr
Zhlédnout další
Poslat zprávu přes WhatsApp
Zobrazit promítací časy
Požádat
Rezervovat
Kontaktujte nás
Přispět
Stáhnout
Získat nabídku
Získat cenovou nabídku
Tabulka je vytvořena k 19. 1. 2021

Jak nad volbou tlačítka přemýšlet?

Uvedu pár příkladů, které vám pomůžou s výběrem tlačítka. Neberte je jako dogma, spíš jako inspiraci.

  1. Pokud cílíte na nové zákazníky, kteří vás neznají (akvizice), a chcete je vést na web, doporučuju vybrat tlačítka Další informace a Zhlédnout další.
  2. U e-shopů můžete kombinovat tlačítko Nakup a Objednat.
  3. Pokud chystáte příspěvek na přihlášení do newsletteru nebo chcete, aby se lidé připojili do kurzu, zvolte Zaregistrovat se.
  4. Tlačítko Poslat zprávu používám jen v případech, kdy klient chce, aby mu chodily zprávy. Toto tlačítko můžete vložit sami při tvorbě příspěvku.
  5. Zobrazit menu se skvěle hodí k restauracím, které mají denní menu na webu nebo například na Woltu.

Můj tip: Nezapomeňte na tlačítko, když děláte reklamu. Pomůžete tak lidem dostat se rychleji na web, což vám může snížit cenu za proklik nebo konverzi.

Já nejčastěji využívám tato tlačítka: Další informace, Koupit, Objednat, Zaregistrovat se, Zhlédnout další. Jaká jsou vaše oblíbená? Napište do komentáře pod článek.


Medailonek Jana Skalková

Jana Skalková

Jsem holka z Valašska, kterou baví svět sociálních sítí. Vymýšlím strategie a nastavuji reklamy pro e-shopy, služby, konference i veletrhy nebo B2B firmy. Říká se o mně, že jsem srdcař a propojuju emoce s daty. Mým snem je pomáhat se sítěmi týmu NASA/ESA.

 

dovolená

Od září zdražuju.

Chcete konzultaci nebo mentoring za stávající ceny? Objednejte je do konce srpna. Vybrat je můžeme kdykoliv do prosince 2024.