Dneska se s vámi podělím o taktiku, která vám přivede zákazníky zpět. Naučíte se, jak nastavit remarketingové (hot) kampaně na sítích. Postup využijete všichni a je jedno, jestli prodáváte služby, produkty nebo pořádáte akce.
Nelekejte se, článek je delší, ale plný obrázků. 🙂
Co je remarketing (retargeting) na sítích?
Remarketing/retargeting je to samé. Můžete ho znát také jako cílení na hot (horká publika).
Reklamu spouštíte na lidi, kteří už s vámi přišli do kontaktu. Ať už na vaší fan page (firemním profilu), nebo na webu.
Proč remarketing potřebujete? Protože nový zákazník většinou nenakoupí napoprvé. Jeho rozhodování může trvat několik dní až měsíců. Proto se mu potřebujete pořád ukazovat, aby na vás nezapomněl a za těch pár dní nakoupil u vás. Tomu se říká rozhodovací proces.
Co byste měli vědět o remarketingovém publiku?
- Je dynamické. Jakmile ho vytvoříte, začnou do něj přitékat lidi. Když roste návštěvnost webu, roste i počet lidí v publiku. To platí i naopak.
- Publika z Facebooku a Instagramu můžete vytvořit až na 1 rok (365 dní) zpětně. To znamená, že cílíte na lidi, kteří s vámi interagovali v posledním roce.
- Z webu publikum vytvoříte maximálně na 180 dní (6 měsíců).
Kdy publika použijete?
Horká se jim neříká bezdůvodně. Tito lidé už s vámi interagovali a jejich rozhodovací proces bude pravděpodobně zkrácený.
Využijete je, když:
- plánujete akci. Potřebujete dostat informace o slevě mezi lidi, u kterých je největší pravděpodobnost, že nakoupí.
- máte nový produkt nebo službu. Tito lidé novinku pravděpodobně nejrychleji vyzkouší (koupí).
- chcete získat relevantní sledující u profilu.
Jak vytvoříte remarketingové (hot) publikum?
Jednoduše. V Business Manageru v sekci Okruhy uživatelů.
Nezapomeňte, že u reklam na sítích cílíte na konkrétní lidi. Tím se liší od reklamy ve vyhledávání na Googlu a Seznamu, kde často cílíte na klíčová slova, které lidi hledají.
Pojďme na to!
Publikum z facebookové stránky (interakce 365 dní)
Sem se zahrnou lidé, kteří klikli na vaše příspěvky, dali lajk, sdíleli, komentovali nebo vám poslali zprávu. Prostě ti, kdo s vámi interagovali, i když nejsou vašimi fanoušky (sledujícími).
Publikum z instagramového profilu (interakce 365 dní)
V Business Manageru klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů.
Publikum ze všech návštěvníků webu (za 180 dní)
Abyste mohli vytvořit publika z webu, musíte na něm mít nasazený pixel. Pixel je kus kódu, který se vloží do hlavičky webu a propíše se na jeho podstránky.
Díky tomu se propojí Business Manager s webem a reklamní kouzla mohou začít.
Pojďme na to. V Business Manageru klikněte na modré tlačítko Vytvořit okruh uživatelů. Pak zvolte Vlastní okruh uživatelů. Úplně stejně jako v předešlých krocích.
Nejdříve si zkontrolujte, že vám první roletka (zdroj) svítí zeleně. To znamená, že je pixel funkční. Pak přepište počet dní (pole retence) z 30 na 180 dní jako na obrázku. Pojmenujte. Klikněte na Vytvořit.
Gratuluju! Máte nachystaná všecha potřebná publika. Jdeme nastavit kampaň, a to v sekci Správci reklam.
Jak nastavíte kampaň?
Možností nastavení je několik. Proto si všechno ukážeme na konkrétním příkladu.
Příklad z praxe
Představte si, že plánujete akci: dopravu zdarma na celý týden. Potřebujete, aby lidé, kteří s vámi interagovali, o akci věděli. Připravíte všechny nástroje od e-mailingu až po příspěvky na sítích.
Když už chystáte příspěvky, je škoda je nevyužít pro reklamy. Proto si níže ukážeme jak.
Před tvorbou každé reklamy si odpovězte na tyto otázky. Získáte jasnější strukturu kampaně.
- Co je cílem kampaně? Nákupy. Proto nastavíte účel Prodeje (v nových rozhraních účel konverze už není vidět na první dobrou).
- Na koho cílíte? Remarketing (horká publika).
- Jaký je rozpočet? 300 Kč/den (7 dní). Čím větší, tím lepší.
- Co ukážete v reklamě? Příspěvek na Instagramu. (Samozřejmě může být i na Facebooku)
Jdeme na to.
Účel kampaně
- Přejděte do Správce reklam přes https://www.facebook.com/ads/manager.
- Zkontrolujte si, že jste ve správném účtu → vlevo nahoře pod hamburger menu.
Rozhraní správce reklam. Jak si zkontrolovat, že jsem ve správném firemním účtu. Výstřižek je pořízen 7. 11. 2022.
- Klikněte na zelené tlačítko Vytvořit.
- Zvolte účel Prodeje, protože chcete nákupy (konverze).
- Klikněte na modré tlačítko Pokračovat. Dostanete se do druhé úrovně tvorby reklamy.
Sada reklam
V sadě reklam volíte, na koho budete cílít, za kolik a kde se bude reklama ukazovat. Naklikáte tu cílovku, rozpočet a umístění.
Jen si zkontrolujete, že místo konverze je Web, vybrali jste správný pixel (podle ID), zvolili jste správně konverze Nákup.
TIP: Pokud u vás lidé méně nakupují nebo máte menší rozpočet, zvolte konverzi Přidání do košíku. Tu získáte jednodušeji a levněji než Nákup. Systém má taky více dat.
TIP: Vylučte publika. Když se lidé dostanou k vám na web nebo nakoupí, neukáže se jim v reklamě stejný příspěvek. Na obrázku jsem vyloučila publikum z webu, ale jde to i s publikem lidí, kteří přidali do košíku nebo nakoupili. Publikum vždy zvolíte podle své taktiky. Já vylučuju návštěvníky, protože mám spuštěnou druhou kampaň na lidi, kteří byli na webu za posledních 14 dní. Těm se zobrazují jiné prodejní příspěvky.
Demografické a geografické cílení u remarketingu často vyklikávat nemusíte. Ale pokud je akce specifická nebo chcete mít jistotu, upravte cílení podle potřeby. Hlavně už nevybírejte další zájmy, protože si tím zúžíte publikum, a to teď nepotřebujete.
TIP: U lokality vždy volte možnost Žije v oblasti. Odfiltrujete část cizinců a lidí na výletě.
Pojďme na poslední část, kde vyberete umístění reklamy.
Automatické umístění, nebo vyklikat ruční? Každý říká něco jiného. Teď babo raď. Za mě je lepší, když u příspěvku v reklamě vyklikám umístění na platformě, kde příspěvek je.
Proč? Protože vím, jak se příspěvek bude zobrazovat lidem. Například ve stories se nebude ukazovat oseknutý s hromadou textu.
Pokud vám nezáleží na ořezu příspěvku v různých umístěních, zvolte automatické umístění.
Ještě se podíváme na část, která řeší optimalizaci.
Při optimalizaci říkáte: „Facebooku/Instagrame, z publika vybírej lidi, u kterých je největší pravděpodobnost, že nakoupí.“ Hodně zjednodušeně řečeno.
Vaším cílem je konverze Nákup. Proto ji necháte vybranou. Cenu za konverzi nechte prázdnou (automatickou). Kdybyste ji vyplnili, šlo by o tzv. manuální bidding. Pokud s ním neumíte pracovat, nemusely by se vám reklamy rozjet.
Pak kliknete na modré tlačítko Pokračovat vpravo dole.
Reklama
V této úrovni vyklikáváte, co se lidem bude lidem zobrazovat v reklamě na profilech. Může to být darkpost nebo příspěvek.
V našem příkladu (viz výše) chceme promovat příspěvek z Instagramu.
Jak na to jsem popsala v článku Vložte do FB příspěvku tlačítko, zvýší se vám návštěvnost. Budete postupovat od 6. bodu. Jen s tím rozdílem, že vyberete instagramové příspěvky.
Tak a je to! Držím palce, ať má kampaň dobré výsledky. ???? Nejste si jistí, jestli máte vše nastaveno správně? Napište si o konzultaci a mrkneme na to.
Jednou za měsíc zveřejním článek. Dám vám vědět, jakmile vyjde.