Co dělat, když dynamické reklamy začnou zobrazovat destinace, které jsou problémové? Přesně to se nám stalo u klienta, který nabízí přepravu osob. A výsledek? Trasy vedoucí do koncentračních táborů!
Nečekaný problém v dynamických reklamách
U klienta, co se zabývá přepravou lidí autem, jsme se dostali do zajímavé situace. V dynamických reklamách se nám objevovaly trasy do koncentračních táborů! Někteří lidé na sítích z toho byli trochu… řekněme, rozladění a začali si stěžovat v komentářích. Museli jsme začít jednat.
Na obrázku vidíte dynamické reklamy, abyste si je nemuseli představovat.

Když IT oddělení (ne)spolupracuje
První nápad? Upravit XML feed a automaticky vyloučit nežádoucí lokality. Jenže naše IT oddělení mělo od vedení zadané jiné priority. Měsíc jsme dynamické reklamy měli vypnuté. Pak mi došla trpělivost a domluvila se šéfem, že ty problematické lokality vyklikám sama ručně.
Rychlé řešení díky ChatGPT
Použila jsem ChatGPT a požádala ho o seznam 50 nejznámějších koncentračních táborů v Evropě. Výsledek? Za pár vteřin jsem měla hotový seznam a mohla ho ručně vyloučit v Commerce Manageru. Během pár minut bylo hotovo – bez složitých technických úprav.

Proč to fungovalo?
- Rychlost – seznam byl hotový za pár vteřin.
- Jednoduchost – stačilo jen zkopírovat názvy do Commerce Manageru.
- Kontrola – žádné nechtěné trasy se už v reklamách neobjevily.
Ponaučení na závěr
Je fajn věci automatizovat. Určitě to dělejte, ale pokud úprava trvá dlouho, hledejte jiné řešení, ať vám práce nestojí a tržby neutíkají. 🙂