Meta, chápejte Facebook a Instagram, v posledních měsících více šlape do nového systému, který sjednotí na jedno místo reklamy i obsah. Tím je Meta Business Suite. K dokonalosti má ještě daleko a způsobuje neklidné spaní mnohým z vás. Proto vám ho v článku přiblížím a zodpovím vaše nejčastější otázky.
K čemu je Business Suite a Business Manager?
Meta Business Suite i Business Manager jsou nástroje, díky kterým můžete spravovat firmu i profily na Facebooku a Instagramu.
V Business Manageru vyřešíte hlavně spouštění reklam, práci s publiky, katalogy nebo třeba faktury.
V Business Suite primárně vytváříte a plánujete příspěvky a stories, odpovídáte na komentáře a zprávy (community management). Postupně se sem přesouvají funkce z Creator Studia.
Jsou to v podstatě vaše interní systémy pro sociální sítě. Vybíráte si sekce, se kterými potřebujete pracovat.
Často je přirovnávám k účetnímu systému Pohoda. Víte, že se jmenuje Pohoda, ale pak pracujete se sekcemi, jako jsou dodavatelé, odběratelé, pohledávky apod. Stejné je to i v tomto případě. Pro tvorbu reklamy jdete do Správce reklam a pro tvoření publika zase do Okruhů uživatelů.
Práce s nimi není těžká, ale v posledním roce hodně chaotická, protože se dělá hodně úprav a každý z nás vidí trošku jiné rozhraní i funkce.
Pár poznatků o Meta Business Suite
- Jsou zde smíchané sekce z Creator Studia (na správu příspěvků) se sekcemi z Business Manageru.
- Pokud ho nevidíte, možná ho nemáte aktivovaný, protože se spouští uživatelům postupně (já jsem ho dostala až teď v lednu 2022).
- I pro nás specialisty je těžké ho používat. Nezvyk jsou zvlášť chaotické sekce.
Jak Business Suite vypadá?
Mrkněte se, jak vypadá rozhraní. V prvním obrázku uvidíte starší verzi a v dalším nově aktualizovanou. Jestli ještě nemáte tu novější, nic se neděje, úpravy probíhají postupně.
Rozhraní na začátku roku 2022 více zgulášovatělo. Posuďte sami.
ZAJÍMAVOST – Nově se objevilo tlačítko UPRAVIT (dole v levém panelu), kde si můžete zaklikat, které sekce chcete zobrazovat. Pokud se vám na první dobrou nezobrazí, najeďte myší na levý panel. Mělo by se ukázat.
Do levého panelu můžete zvolit maximálně 6 sekcí, které se budou zobrazovat na první dobrou.
Nejčastěji se mě ptáte
Jak poznám, v jakém rozhraní jsem?
- Mrkněte se do levého horního rohu. V Business Suite najdete logo Meta a název služby. Pro Business Manager je naopak typický „domeček“ a hamburger menu.
Jak se dostanu do správce reklam, který je v Business Manageru?
- Využiju tlačítko Upravit a rovnou si navolím sekci do panelu
- Kliknu na hamburger menu s názvem Všechny nástroje. Ukáže se mi nabídka dalších sekcí a najdu si v nich Správce reklam.
Nechci, aby mě rozhraní Business Suite otravovalo. Jde to vypnout?
Zatím ANO! Kolegyně Kačka na to přišla. Nicméně můj odhad je, že tahle funkce za několik měsíců zmizí stejně jako to bylo u nového rozhraní fan page (firemních stránek na Facebooku).
Mám dělat reklamy přes sekci Reklamy, nebo přes Správce reklam?
Za mě určitě přes sekci Správce reklam, kterou najdete v Business Manageru. Máte zde rozšířené možnosti cílení i publik. Sekce Reklamy za mě přebrala funkci po tlačítku Propagovat příspěvek. Tenhle typ reklam využíjí maximálně lokální podniky, které nepotřebují k cílení víc než adresu, věk nebo pohlaví. V ostatních případech je potřeba dělat reklamu sofistikovaněji.
Pár tipů na závěr
- Snažte se v Business Suite nebo Business Manageru trávit alespoň 5 minut denně, abyste si zvykli na rozhraní a nechytali záchvaty paniky.
- Buďte zvědaví. Proklikávejte si jednotlivé sekce a dívejte se, kde co najdete.
- Pokud vás to štve, sklénka vína nebo kickbox je super na vypustění páry. 🙂
Jednou za měsíc zveřejním článek. Dám vám vědět, jakmile vyjde.