Když se změní algoritmus, často padnou za vlast tisíce reklamních účtů po celém světě. Stává se nám to všem a je jedno kolik máte fanoušků a jestli investujete do reklamy 3 000 Kč nebo 130 000 za měsíc. Co s tím? Důležité je být v klidu, vědět, co dělat, a hlavně být vytrvalí.
Proč se to děje?
Protože na Facebooku a Instagramu denně přibývají statisíce reklamních příspěvků a některé z nich nejsou košer. Mohou být spamové, hazardní, diskriminující (více tady) a je potřeba je odchytit, aby na síti vzniklo bezpečnější prostředí pro uživatele. Zachycují je roboti, kteří reklamy kontrolují a blokují je. I když jsou roboti chytří, stane se, že udělají chybu a zablokují reklamu nebo účet bezdůvodně.
Nejdříve si ověřte, jestli vás nezablokovali odůvodněně. Zásady a pravidla pro reklamu najdete tady.
Když dostanete blokaci, nepanikařte. Projděte si tipy níže a začněte se odvolávat. Odblokování může trvat pár hodin (šťastlivci) až několik týdnů. S jedním klientem jsme se odvolávali pořád dokolečka 2 měsíce. Ale zadařilo se.
Co se hodí vědět
Dvoufázové ověření
V posledních měsících Facebook zablokoval hodně reklamních účtů, u kterých někdo z uživatelů v Business Manageru neměl dvoufázové ověření při přihlašování. Tohle mi připadá jako rozumné. Často totiž osobní profily čelí odcizení (hacknutí), mají přístup k platbám i kreditní kartě, ale nemají řádné zabezpečení.
Jak dvoufázové ověření nastavit?
Přejděte do Business Manageru. Vlevo nahoře máte „hamburger menu“ (3 čárky pod sebou). Klikněte na ně a vyberte sekci Nastavení firmy. Pak sjeďte kousek níže a v levém menu se vám objeví sekce Centrum zabezpečení. Pro čisté svědomí a lepší zabezpečení zvolte, že musí mít všichni všichni dvoufázové ověření.
Kontrola je pak jednoduchá:
Po kliknutí se dostanete do sekce Lidé. Ti, kteří se přihlašují nezabezpečeně, to mají napsáno pod jménem. Vy je pak můžete jednoduše kontaktovat.
Aktivovat dvoufázové ověření u osobního profilu můžete tady.
U klienta jsem viděla, že když nastavíte ověření, reklamní účet se odblokuje hned a reklamy se spustí. 🙂
Klára Mouchová z Více než Agentury natočila hezké video o důležitosti zabezpečení. Mrkněte.
Ověření totožnosti
Možná se ve vašem účtu stala neobvyklá aktivita a nebo spadáte do kategorie speciálních reklam (např. nábor zaměstnanců, politka, finančnictví) a dostanete blokaci. V takovém případě se po vás bude chtít ověření totožnosti.
Přejděte v Business Manageru do sekce Kvalita účtu, kde na vás v pravém horním rohubude svítit obdélník vybízející k ověření totožnosti.
Jak se to dělá?
Nafoťte nebo naskenujte pas nebo občanku a nahrajte ji do systému. Za poslední 4 roky jsem ověřovala totožnost 2×. Naposledy to bylo na začátku roku 2021. Nahrála jsem fotku občanky a už druhý den bylo schváleno a mohla jsem tvořit reklamy. Zkušenost mé kolegyně je ale jiná. Nahrála občanku a týdny se nic nedělo. Pak dostala radu nad zlato a nahrála pas. S nahraným pasem bylo do do pár dní odblokováno.
Hackli vám osobní profil na Facebooku
Někdy se stane, že vám nabourají osobní profil na Facebooku a pak vám kvůli neobvyklé aktivitě zablokují reklamní účet i Business Manager. Pomocí https://www.facebook.com/hacked můžete získat svůj osobní profil zpět.
Co dělat pro odblokování reklamního účtu?
Pokud vás zablokovali oprávněně, opravte chyby a odvolejte se. Tak jako tak mrkněte na následující odkazy. Proklikejte si je všechny, ať víte, kam vás pustí, a odvolejte se.
Snažte se psát odvolání v angličtině, protože Facebook (zatím) nemá dobrou českou podporu. Že neumíte anglicky? Google překladač to jistí. 🙂
Jakmile je žádost podána, vydržte alespoň 5 dní a nechte podporu pracovat. Je to frustrující, ale nezapomínejte, že Facebook má skoro 3 miliardy uživatelů po celém světě a je to pořádný kolos. Zkuste si dát skleničku vína nebo se odreagovat třeba na boxu. 🙂
David Lörincz ve své skupině Modrokrevníci dokonce doporučuje následující:
„Podejte žádost o prověření. Jakmile je žádost podána, neposílejte žádné další korespondence, žádné zprávy dříve než vaše původní žádost či zpráva bude zodpovězena. Většinou totiž bude váš případ díky tomu automaticky posunut na konec řady. Čekejte. Celý proces může čekat až 21 dní.“
Tipy na odkazy
1. Facebook podpora pro reklamní účet (vyberete reklamní účet, který vás trápí)
https://business.facebook.com/business/help/support
2. Samoobslužný odkaz pro odblokování účtu
www.facebook.com/help/contact/801409666590556
3. Žádost o kontrolu firemního účtu s omezeními
www.facebook.com/help/contact/2166173276743732
4. Zablokovaný Správce reklam a platby
www.facebook.com/help/contact/391647094929792
5. Chat nebo kontaktní formulář pro podporu
Chcete se zeptat na stav odblokování účtu? Můžete využít chat nebo formulář na odkazu www.facebook.com/fmp/partner-toolkit/support/operational. Pokud žádnou možnost nevidíte, zřejmě ji nemáte aktivovanou. Někdo ji prostě má a někdo ne. Sami ji zatím nezaktivujete.
Čemu se vyhnout
Nezakládejte nové reklamní účty nebo Business Managery a pak hned nenastavujte reklamu na domény nebo stránky, kterých se zablokování týká. Nejdříve počkejte, jak bude podpora reagovat.
Pokud to uděláte, může se stát, že Facebook navždy zablokuje váš účet nebo celý Business Manager.
Nicméně u jednoho klienta se nám podpora neozvala víc než 6 týdnů. Už jsme opravdu potřebovali spustit reklamu. Konzultovala jsem to se specialistkou přímo ve Facebooku a domluvily jsme se, že vytvořim nový Business Manger, kde převedu stránku a vše založím od začátku. Klient teprve začínal, neměl data a vše pak fungovalo bez problémů.
Občas se vyplatí doporučení porušovat. Jen berte na vědomí možná rizika. 🙂
Máte vlastní zkušenost s odblokováním reklamního účtu, kterou jsem nezmínila? Podělte se o ni do komentářů a podejte pomocnou ruku ostatním.