I ti nejlepší z nás občas spustí propagovaný příspěvek na Facebooku s chybkou. Chyby jsou jako šotci: skryjí se před očima 2–3 kontrolórům.
Naštěstí znám způsob, jak takovou chybu opravit za pár minut. Ukážu vám ho krok po kroku.
Pozor! Tento návod využijete vy, kdo používáte Business Manager. Pokud ho ještě nemáte, seznamte se s ním tady.
Obvyklá nesnáz
Když zasponzorujete příspěvek, obvykle nejde upravit. Po úpravě kliknete na tlačítko Uložit a místo zveřejnění vás vyděsí tato hláška:
Je to z toho důvodu, že když je propagace příspěvku zkontrolovaná a schválená (tedy reklama běží), není možné příspěvek jakkoliv upravit.
Facebook doporučuje příspěvek smazat, znovu vypublikovat a pak na něj spustit reklamu. Viz doporučení z oficiální podpory. To může být v pohodě, pokud na chybu přijdete do pár minut po zveřejnění příspěvku. Ale co když si jí všimnete za pár hodin, kdy už má reakce, které nechcete je ztratit?
Ukážu vám, jak na to. Nepřijdete o komentáře, reakce nebo sdílení. Navíc si ušetříte čas i nervy.
Jak na úpravu příspěvku krok za krokem
- Přejděte do Správce reklam přes https://www.facebook.com/ads/manager.
- Zkontrolujte si, že jste ve správném účtu → vlevo nahoře pod „hamburger menu“.
- V úrovni kampaně klikněte na její název.
- Pak stačí kliknout na záložku reklamy, kde uvidíte reklamní příspěvky.
- Najeďte myší na název, ukáže se nový panel. Klikněte na Upravit (ikona tužky).
- Zobrazí se vám možnosti úpravy. Sjeďte myší kousek níže, kde se vám zobrazí 2 tlačítka. Vyberte Změňte příspěvek.
- Zobrazí se vám nabídka příspěvků (reklamních i ze stránky). Nechte síť Facebook. V části „filtrovat podle“ zvolte Zveřejněné příspěvky, tak se vám ukážou pouze zveřejněné příspěvky na facebookové stránce. Zvolte jakýkoliv jiný příspěvek a dejte Pokračovat.
- Sjeďte na konec stránky a vpravo dole klikněte na zelené tlačítko Zveřejnit, abyste vyvázali příspěvek z reklamy.
- Reklamu jste právě poslali ke kontrole robotům. Než ji schválí, máte dost času upravit příspěvek a vrátit ho zpět do reklamy.
- Překlikněte se do vedlejšího okna, kde je facebooková stránka, u chybového příspěvku klikněte na 3 tečky a pak na Upravit. Stejně jako to děláte, když příspěvek upravujete.
- Opravte chybu a klikněte na Uložit.
- Vraťte se zpátky do vedlejšího okna, kde je Business Manager. Úplně stejným postupem vyměňte příspěvek zase zpátky. Nezapomeňte kliknout vpravo dole na Zveřejnit a poslat příspěvek na schválení.
A je to! Pokud postup děláte poprvé, může se vám zdát složitý, ale není. Stačí si ho párkrát zopakovat a nezabere vám víc než 5 minut. 🙂
Udělal(a) jsem vše podle návodu, ale přesto mi to nejde
Upravovat se nedá, pokud je na příspěvek navázaná reklama. Proto si musíte zahrát na Sherlocka Holmese a najít příspěvek v Business Manageru. Zkuste si v něm filtrovat všechny kreativy, tzn. příspěvky v reklamě, jestli tam není.
Máte jinou taktiku na úpravu příspěvku v reklamě? Podělte se o ni do komentářů a inspirujte ostatní. Nebo mi ji pošlete a já ráda rozšířím článek s vaším jménem. 🙂